Voor mijn stage zit ik van half 9 tot 5 achter de computer met een pauze van 30min. Is dit gezond?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K
paulus811
14 jaar geleden
Door deze vraag te stellen weet je volgens mij zelf het antwoord ook wel.

Antwoorden (5)

Nee absoluut niet.. na elke 2 uur werken achter de computer minstens 15 minuten pauze.

Je riskeert RSI en het is slecht voor je ogen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er nooit dood aan gegaan. Met een tft-scherm vind ik dit niet slecht voor mijn ogen. Je moet wel opletten dat je een fatsoenlijke muis en een ergonomisch toetsenbord hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg dat je wat vergaderinkjes hebt bij tijd en wijle dan overleef je het wel. Doet de rest van Nederland ook..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je genoeg pauzes neemt tussendoor en bijv. je half uur gebruikt om een flinke wandeling te maken, hoeft dit helemaal niet ongezond te zijn. Uiteraard moet je buiten je werk ook genoeg afleiding hebben om dit goed vol te kunnen houden. Genoeg slaap en genoeg actief zijn.

Maar zoals hierboven al aangegeven doet een groot deel van onze gemeenschap tegenwoordig beeldschermwerk om de kost te verdienen, dus bijzonder is je werksituatie niet. Maar er liggen wel gevaren op de loer, bijv. RSI.

Een hulpmiddel tegen het vele beeldschermwerk is het installeren van een RSI tool (in mijn geval gebruiken we WorkPace). Deze tool zorgt er voor dat je op tijd erop geattendeerd wordt om een pauze te nemen. Het klinkt pietlutterig, maar het helpt echt. En ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou toch wat meer pauze nemen. Dit gaat niet goed anders